درآمد از بلاگ

بلاگ برای یک میلیون بازدید به شما چقدر پول می دهد!؟

خیلی از بلاگرها رویای این موضوع رو توی سرشون دارند که بلاگشون ماهانه یک میلیون بازدید داشته باشه که مخاطبینش تشنه ی محتوای سایت باشند و واقعا بلاگشون دوست داشته بشه! و این سوال در ذهن تمامی کسانی که سایت داشتند اومده! اگر یک میلیون بازدید داشتم چقدر میتونستم درآمد کسب کنم ، توی این مقاله از باکس اینکام این مورد رو خیلی سریع باهم بررسی میکنیم پس با ما همراه باشید

من علی معین هستم و سالها به عنوان یک فول بلاگر ، و به عنوان کسی که صاحب چندین سایت بین المللی و کسب و کار بین المللی هست میخواهم این یک میلیون بازدید رو از روشهای مختلفی مثل درآمد از تبلیغات گوگل ادسنس ، درآمد از افلیت مارکتینگ ، درآمد از اسپانسرشیپ  و حتی کمی از درآمد ممبرشیپ صحبت کنم

واقعا ارزش یک میلیون بازدید صفحه چقدر است؟ در نوشتن و ریاضی واقعا این کار ساده هست

در اینجا تخمینی برای درآمد یک وبلاگ با 1 میلیون بازدید صفحه در ماه به طور بالقوه ارائه کردم که میتونید ببینید

درآمد از تبلیغات

درآمد از نمایش تبلیغات –  حدودا 20 تا 25 دلار  ( RPM : درآمد به ازای هر 1000 نمایش) این یک RPM طبیعی هست که من در چندین سایت خودم دیدم و. برخی از موضوعات  بیشتر پرداخت می کنند، برخی دیگر کمتر پرداخت می کنند. با 1 میلیون بازدید از صفحه و 20 دلار میانگین RPM، این 20000 دلار درآمد است!

یعنی اگر شما فقط روش تبلیغات رو اجرا کنید و یک Rpm : بیست دلاری داشته باشید میتوانید ماهانه 20 هزار دلار کسب درآمد کنید و این تازه شروع ماجراست.

درآمد از وبلاگ به ازای یک میلیون بازدید

درآمد از افلیت مارکتینگ

درآمد از هر سایت افلیت مارکتینگی متفاوت هست ممکن است شما در یک پروژه 50 درصد کمیسیون دریافت کنید یا اینکه 1 درصد ، اما ما به صورت کلی میخواهیم میانگین رو در 10 درصد قرار بدیم ، سایت های که محصولات غیر فیزیکی میفروشند کمیسیون بیشتری پرداخت میکنند اما سایت های مثل آمازون که محصولات فیزیکی میفروشند کمیسیون اونها معمولا زیر 7 درصد هست .

حالا فرض کنیم که یک درصد از 500 هزار بازدید کننده ی ما این محصولات افلیت مارکتینگ رو خریداری کنند و این یعنی 5 هزار خریدار، و البته این موضوع هم بستگی به نیچ و حوزه ی کاری سایت شما دارد .

اگر شما روی محصولات خوب و با قیمت بالایی سرمایه گذاری کنید و این محصولات رو افلیت مارکتینگ کنید میتونید درآمد خوبی هم از این راه کسب کنید

بر فرض مثال شما یک محصول 500 دلاری رو هدف گرفتید که 10 درصد از اون رو کمیسون دریافت میکنید یعنی به ازای هر فروش 50 دلار سود نصیب شما می شود!

5,000 * 50 = 25,000 $

در این سناریو شما از روش افلیت مارکتینگ 25 هزار دلار کسب درآمد میکنید.

 

درآمد از اسپانسر پست

با روش اسپانسر پست چقدر آشنایی دارید ، خب شاید خیلی از سایت ها رو دیده باشید که در لابه لای مقالاتشون یک سایت دیگر رو معرفی میکنند ، به صورت ماهانه یا روزانه هزینه دریافت میکنند ، سایتی که دارای یک میلیون بازدید ماهانه باشد چقدر برای کسب و کارهای دیگر مفید هست که بیایند و یک اسپانسر پست انجام بدهند؟

بر فرض مثال شما هزینه این اسپانسر پست رو 1000 دلار میگیرید به ازای انتشار هر یک مقاله در سایت

و ماهانه 10 نفر به شما این اسپانسر پست رو میدهند ، البته این تعداد میتواند خیلی خیلی بیشتر باشد اما ما میخواهیم به صورت میانگین و تجربه ای که در این کار داشتیم این مورد رو بررسی کنیم

10 * 1,000 = 10,000 دلار

درآمد کسب شده از این طریق هم 10 هزار دلار می باشد ، روش اسپانسر پست البته نیاز به آموزشهای خاصی دارد ، به عنوان مثال شما باید در سایتهای ثبت نام کنید و سایت خودتون رو به عنوان یک مرجع تبلیغات معرفی کنید یا اینکه خودتون شخصا با کسب و کارهای دیگر در ارتباط باشید و سعی کنید که بازدید بالای سایت خود را به دیگران نشان دهید

در ایران هم این کار بسیار انجام می شود و در سایت تریبون میتوانید این مورد رو به خوبی ببینید که هزینه ها و تعرفه های آنها چطوری هست !

 

درآمد از ممبرشیپ

یک روش بسیار جذاب و در ابتدا بسیار سخت و پیچیده همین روش ممبرشیپ هست ، ممبرشیپ بازدید کننده های شما رو به مخاطبان وفادار تبدیل میکنند، اگر سایت شما دارای یک میلیون بازدید هست پس باید تعدادی رو وفادار کنید ، مخاطبان یا مشتریان وفادار برای شما بسیار با ارزش هستند.

ممبرشیپ یعنی اینکه شما یک خدمات یا محتوای اختصاصی رو برای کاربرانتان در حوزه ی نیچ خودتون بسازید و ماهانه مبلغی بابت ثبت نام و ارائه این محتوای ویژه دریافت کنید

بیاید حساب کنیم هزینه ممبرشیپ در سایت شما : 50 دلار می باشد.

اگر ماهانه 250 نفر از این 1 میلیون بازدید ممبرشیپ شما رو تهیه کنند یعنی : 250 * 50 = 12,500  دلار

و البته شما باید سعی کنید که مارکتینگ خوبی رو اجرا کنید تا سایتتون همیشه قسمت ممبرشیپ پرطرفداری داشته باشه

 

حالا بیاید به صورت کلی این درآمد از وبلاگ رو محاسبه کنیم

کل درآمد تخمینی:
درآمد از تبلیغات (گوگل ادسنس ، مدیاواین ، ادزترا ): 20,000 دلار
درآمد از سیستم افلیت مارکتینگ : 25,000 دلار
درآمد از اسپانسر پست : 10,000 دلار
درآمد از ممبرشیپ ماهیانه : 125,00 دلار

کل درآمد از بلاگ = تقریباً 57500 دلار در ماه

البته هیچوقت نمیتونیم به صورت تضمین شده بگوییم که هر وبسایتی که یک میلیون بازدید دارد میتواند درآمد 57,500 دلاری رو تجربه کند ، بعضی از سایتها کمتر هستند و بعضی از سایتها بیشتر ، تمامی اینها بستگی به نوع موضوع کسب و کار شما می باشد . البته وقتی که شما این یک میلیون بازدید رو داشته باشید حتی در بدترین حالات هم میتونید مثبت 20 هزار دلار در ماه درآمد کسب کنید و اگر هم یک نابغه ی بیزینسی باشید میتونید این یک میلیون بازدید رو ماه به ماه بیشتر و بیشتر کنید و درآمد 200 هزار دلاری رو تجربه کنید

البته صادقانه بگویم این مسیر بسیار سخت هست و من بیشتر از 7 سال توی این زمینه کار کردم و چالشهای فراوانی دیدم اما با یک برنامه منظم و حرفه ای شما میتونید به یک درآمد 3 تا 5 هزار دلاری از طریق یک سایت با بازدید مناسب برسید که من در پریمیوم کلاب برای شما تمامی سرویس های عالی و برنامه های منظم رو یکجا ارائه دادم.

این مقاله رو حتما برای دوستان خود بفرستید و خودتون در یک جا بوکمارک کنید تا یادتون نره که درآمد از بلاگ چقدر پتانسیل دارد !

اشتراک گذاری:

علی معین

در تلاش برای بهتر شدن وب فارسی و نفوذ به وب انگلیسی

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

لورم ایپسوم متن ساختــگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیــک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *