7 نیچ و موضوع بلاگ در اینترنت ( برای شروع کسب درآمد دلاری )

اگر قصد راه اندازی یک سایت یا یک وبلاگ را دارید، ممکن است تعجب کنید که چه نوع وبلاگ هایی را می توانید راه اندازی کنید. بسته به مهارت ها و اهداف درآمدی شما، انواع مختلف وبلاگ با موضوعات و نیچ های مختلف وجود داره ، که میخواهیم توی این مقاله از باکس اینکام برای شما معرفی کنیم ، پس با ما همراه بمونید .

انواع بلاگ ها

فقط حدود 7 نوع اصلی وبلاگ وجود دارد که در اینترنت پیدا میکنید . در اینجا یک مرور کلی از هر نوع ارائه شده است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای کسب درآمد بین المللی و دلاری شما مناسب هست .

types-of-blog

1. وبلاگ های تخصصی

وبلاگ های تحصصی یا به اصطلاح نیچ وب سایت هایی هستند که اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهند و ارزش زیادی را از طریق مقالات جزئیات محور و عمیق ارائه می دهند. از قضا، این نوع وبلاگ ها سریع ترین رشد را دارند زیرا وبلاگ نویسان کمتری در مورد موضوعات خاص می نویسند. رقابت کمتر به معنای بازدید بیشتر از صفحه است.

در دوره کسب درآمد از گوگل ادسنس این مورد رو بسیار خوب میپردازیم و به شما آموزش میدیم که چطوری میتونید با سرعت بیشتری با این مدل بلاگ به درآمد مثبت 3000 دلار برسید

نمونه ها

drippedcoffee.com – سایتی خاص برای دوستداران قهوه
hotairbrushreviews.com – یک سایت بررسی فوق تخصصی برای توصیه‌های محصولات ایربراش

2. وبلاگ های مرجع و معتبر

وبلاگ های معتبر به موضوعات گسترده می پردازند و آنها را به چند دسته تقسیم می کنند. چندین سطح از موضوعات و موضوعات فرعی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که موضوع به طور گسترده پوشش داده شده است.

نمونه ها

thegardenglove.com – یک سایت معتبر در مورد باغبانی
celebritynetworth.com – یک سایت معتبر درباره ارقام دارایی خالص افراد مشهور

البته نکته ی که باید یاد بگیرید این هست که هر وبسایت تخصصی در انتهای فعالیتش و پس از سالها تجربه می تواند سایت خود را به یک سایت مرجع و معتبر تبدیل کند . پس عجله نکنید و تا انتهای این مقاله از باکس اینکام رو بخونید

3.وبلاگ های سبک زندگی

وبلاگ های سبک زندگی عموماً توسط افرادی راه اندازی می شوند که سبک زندگی حسادت آمیز دارند ( یعنی اغلب مردم عاشق این مدل زندگی ها هستند و دوست دارند که مثل اون شخص زندگی کنند در نتیجه با حسادت کردن دائم به اون وبسایت یا وبلاگ دائما بهش سر میزنند و این موج ترافیک بالا باعث درآمد بسیار بالایی می شود )! اینها اغلبا وبسایت های بصری هستند که الهام زیادی را از طریق عکاسی اصلی ارائه می دهند. آنها اغلب موضوعات متعددی را پوشش می دهند و زندگی نویسنده را به نمایش می گذارند.

نمونه ها

monikahibbs.com – یک فرار خلاقانه به زندگی یک وبلاگ نویس کانادایی
theeverygirl.com – یک سایت سبک زندگی برای زنان هزاره

4. وبلاگ های وایرالی یا ویروسی

وبلاگ های ویروسی حدود 5 یا 6 سال پیش زمانی که الگوریتم فیس بوک اشتراک گذاری لینک را در بین دوستان تشویق می کرد، بسیار محبوب بودند. وبلاگ‌های ویروسی اغلب موضوعات متعددی را پوشش می‌دهند و تمایل دارند مقالاتی را ارسال کنند که به طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شوند – آنها می‌توانند تکان دهنده، خنده‌دار باشند یا احساساتی را در خواننده برانگیزند که باعث ویروسی شدن آنها می‌شود.

نمونه ها

cuteness.com – مکانی برای پیدا کردن تصاویر حیوانات زیبا
viralnova.com – وب سایتی با داستان های محتوای ویروسی قابل اشتراک گذاری

به عنوان مثال یک وبسایت عکس شما و همسرتان را میگیرد و با هوش مصنوعی عکس کودک به دنیا نیامده ی شما رو تحویل میده ، خب این نوع وبسایت در کل اینستاگرام بین همه دست به دست میشه و زوج ها میخواهند بدونند که عکس بچشون چه شکلیه ،! برای همین ویروسی در کل شبکه های اجتماعی پخش میشه .

types-of-blog

5.وبسایت های خبری ( گوگل دیسکاور محور )

وبسایت های اخبار فوری آخرین اخبار را به معنای محلی یا ملی پوشش می دهند. این وبسایت ها اغلب شامل گفتمان های سیاسی و کامنت های جنجالی می شوند. به طور سنتی، وبلاگ های خبری با ایستگاه های تلویزیونی یا روزنامه ها مرتبط بودند، اما امروزه هر کسی می تواند یک وبلاگ خبری راه اندازی کند و رویدادهای جاری را پوشش دهد.

نمونه ها

Policywire.com – وبلاگی با به روز رسانی های کوتاه و سریع در مورد سیاست آمریکا
marginalrevolution.com – وبلاگی درباره امور جهانی و ایده های بهبود

وقتی شما خبری رو پوشش میدهید این خبر نیز میتوانند از طریق پلتفرم گوگل دیسکاور پخش شود و باعث ترافیک بالای سایت شما شود )

باور کنید من بیشتر از 7 ساله که توی این زمینه فعالیت میکنم و میدونم که دقیقا هر مدل وبلاگ یا سایتی چقدر پتانسیل درآمدی دارد

اگر میخواهید که انواع روشهای افزایش ترافیک بین المللی رو آموزش ببینید توصیه میکنم نگاهی به دوره TBP داشته باشید

6. وبسایت های بیزینس محور

این نوع وبلاگ برای رشد یک کسب و کار موجود ایجاد شده است. امروزه اکثر شرکت ها وبلاگ دارند تا بتوانند از مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنند و به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. هدف هر پست این است که خواننده را وادار به خرید محصول یا خدمات از کسب و کار کند.

نمونه ها

later.com/blog – یک وبلاگ بازاریابی اینستاگرام توسط تیم Later
designhotels.com/culture – وبلاگ فرهنگ جهانی گروه هتل های دیزاین

وبلاگ های بیزینسی

7. وبلاگ های شخصی

کسب درآمد دلاری از این نوع وبلاگ سخت ترین است مگر اینکه زندگی فوق العاده قابل توجهی داشته باشید. این نوع وبلاگ دارای به روز رسانی هایی در مورد زندگی، سرگرمی ها و علایق نویسنده است. اغلب در یک پلت فرم وبلاگ نویسی رایگان مانند WordPress.com، Blogspot یا Tumblr میزبانی می شود. اخیراً پلتفرم هایی مانند Medium و SubStack وارد این فضا شده اند.

نمونه ها

نمونه های زیادی در پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان وجود دارد!

موضوعات وبلاگ

راه دیگر برای تفکیک انواع وبلاگ ها بر اساس موضوع است. در اینجا لیستی از موضوعات محبوب وبلاگ نویسی آمده است:

  1. وبلاگ های مد
  2. وبلاگ های زیبایی
  3. وبلاگ های مواد غذایی
  4. وبلاگ های دکوراسیون منزل
  5. وبلاگ های DIY & Craft
  6. وبلاگ های سفر
  7. وبلاگ های مالی
  8. وبلاگ های تجاری
  9. وبلاگ های تناسب اندام
    واقعاً هر موضوعی که مردم به آن علاقه دارند، بازی منصفانه ای برای راه اندازی وبلاگ است!

 

پلتفرم های وبلاگ نویسی

آخرین راه برای تفکیک انواع وبلاگ ها بر اساس پلتفرم است.

وبلاگ های رایگان

وبلاگ‌های رایگان معمولاً برای اهداف غیرحرفه‌ای مانند اشتراک‌گذاری علایق، سرگرمی‌ها و علایق شما استفاده می‌شوند. پلتفرم های اصلی وبلاگ نویسی رایگان عبارتند از Blogspot، WordPress.com، Tumblr، TypePad و Medium. آن شرکت‌ها مالک محتوایی هستند که کاربرانشان تولید می‌کنند، به همین دلیل است که من به آنها پیشنهاد می‌کنم.

وبلاگ های راه اندازی شده ( cms شخصی یا غیر اختصاصی )

این نوع وبسایت یا وبلاگ ها که خود میزبان هستند  متعلق به نویسنده هستند، و آنها را به انتخاب ایده آل برای وبلاگ نویسان انتفاعی تبدیل می کند. در حالی که آنها رایگان نیستند، هزینه میزبانی آنها در وب و دسترسی از طریق اینترنت به طور کلی حداقل است. WordPress.org تا حد زیادی پیشرو در فضای وبلاگ نویسی خود میزبان است. WordPress.org (با WordPress.com اشتباه نشود) یک نرم افزار رایگان و منبع باز است که می توانید برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ از آن استفاده کنید.

در سایت باکس اینکام  اغلب می‌بینید که من به وردپرس اشاره می‌کنم و وقتی این کار را انجام می‌دهم، همیشه در مورد نسخه خود میزبانی WordPress.org صحبت می‌کنم!

اشتراک گذاری:

علی معین

در تلاش برای بهتر شدن وب فارسی و نفوذ به وب انگلیسی

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

لورم ایپسوم متن ساختــگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیــک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *